Projektbeskrivelse
For at sikre eleverne i brobygning en god oplevelse af vores uddannelser, etablerer vi et samarbejde med Bestseller, som står til rådighed for vores elever når de er i brobygning.
Eleverne vil opleve et 360 graders perspektiv og forståelse af processer i et struktureret undervisningsforløb. Det tager udgangspunkt i design, produktion og salg af jeans.
I de forskellige faser foreligger der videofilm, som optakt til forløbet. Herefter arbejder eleverne med mindre afgrænsede forløb og kommer dermed omkring nogle af vores kernefag; VØ, AFS, DANSK, ENGELSK.
Selve projektet er bygget op omkring design af jeans, som indgår fysisk i undervisningsprojektet. Eleverne oplever derfor en synliggørelse af koblingen mellem teori og praksis - og oplever, hvordan kernefagene finder anvendelse i en stor virksomhed som Bestseller.
Øget kendskab til erhvervsuddannelserne, herunder at etablere en forbindelse mellem grundskoleeleverne og vores erhvervsskoleelever.
At eleverne får viden og indsigt i både fag, opgaver og metoder på en erhvervsskole.
Ved at inddrage en virksomhedscase vil eleverne også få indblik i en stor virksomhed, hvilke processer og hvilke jobs der findes der.
Et afledt formål er ligeledes at komme i kontakt med grundskolelærerne, så de får større indblik i, hvad vores merkantile uddannelser indeholder af fag og jobmuligheder.
Dette er en nyudvikling af brobygning, hvor vi som noget nyt tager afsæt i et samarbejde med en konkret virksomhed – med sigte på at få et karriereperspektiv for de unge. At de arbejder med en autentisk case.
Vi ønsker at give de unge større indsigt i de muligheder som en merkantil erhvervsuddannelse giver – og hermed også at flere unge, som vælger uddannelsen vil søge en praktikplads indenfor detail og kontor. Der er fokus på at flere skal vælge læreplads efter grundforløbet – dette er en del af den indgående trepartsaftale.