8. Informationsmateriale til sociale medier - elever som influencere målrettet grundskolen.

  • 8. Informationsmateriale til sociale medier  - elever som influencere målrettet grundskolen.

Projektbeskrivelse
For at udbrede kendskabet til de erhvervsuddannelser, som der bliver tilbudt, vil vi forsøge at få en større tilstedeværelse på de sociale medier. Vi har i denne proces særligt fokus på grundskoleelever.

Det er derfor vigtigt, at vi på erhvervskolerne dels bruger de sociale medier mere aktivt, og dels formår at ensrette indsatsen noget mere. Derfor har vi i fællesskab med et ambassadørkorps, bestående af nuværende elever, udvalgt en bred vifte af forskelligt materiale, der skal målrettes netop grundskoleleverne, der skal til at vælge uddannelse. materialet består bl.a. af film, artikler og billeder, der på sigt skal deles på udvalgte sociale medier; herunder særligt Instagram og Snapchat, men også eks. Facebook og Twitter. I forbindelse med dette har vi udviklet to hashtags, der skal bruges på samtlige opslag på alle medier. Disse er udviklet i samarbejde med ambassadørkorpset for at passe til målgruppen, og få det rigtige budskab formidlet. Hashtagsene er ""#EUDjatak" og "#Vælgmedhovedoghænder".

Formålet er som sagt, at tiltrække flere elever til EUD/EUX. i samme ombæring vil vi målrette kampagnen noget mere, og udnævne en række 'mini-influencere', der kan formidle de gode historier og den nødvendige  undervisningsinformation på et åbent og - for målgruppen letforståeligt sprog. 


8. Informationsmateriale til sociale medier  - elever som influencere målrettet grundskolen.
Kontakt

kml@asmildkloster.dk
25449200


Projektejer
Asmildkloster Landbrugsskole
Projektets partnerskab Skive College SOSU Herning-Holstebro Uddannelsescenter Holstebro
Top