46. Rekrutteringsstrategi for EUD i Skanderborg.

  • 46. Rekrutteringsstrategi for EUD i Skanderborg.

Projektbeskrivelse
Elever i 9. klasser i Skanderborg Kommune skal få et større og mere positivt kendskab til erhvervsuddannelserne. 

Derfor har vi på EUD og SOSU Skanderborg arrangeret et pilotprojekt, der skal give folkeskoleeleverne et øget kendskab til EUD-uddannelserne gennem arbejdet med en aktiv kommunikationsstrategi, som netop er målrettet den unge målgruppe.

Ambitionen er at lade unge i grundskolen komme med deres bud på en målrettet og effektiv rekrutteringsstrategi til erhvervsuddannelsen. 

I pilotprojektet skal eleverne:

1) udarbejde en skriftlig rekrutteringsstrategi med forslag til kommunikationsprodukter (f.eks. plakater) og aktiviteter (f.eks. skolebesøg eller deltagelse på messer)

2) udarbejde en mundtlig præsentation af strategien 

3) udarbejde eksempler på et eller flere af de kommunikationsprodukter, som indgår i strategien (f.eks. plakater, opslag på sociale medier eller pjecer).

Den lokale erhvervsskole (SOSU Østjylland i Skanderborg) stiller opgaven, der præsenterer udfordringerne via en video. 





46. Rekrutteringsstrategi for EUD i Skanderborg.
Kontakt


Projektejer
Skanderborg Kommune
Projektets partnerskab SOSU Østjylland
Top