27. Vandets vej

  • 27. Vandets vej

Projektbeskrivelse
For at sætte fokus på den håndværksmæssige praksisfaglighed, som håndværkere har, vil vi på Herningsholm Erhvervsskole, invitere udskolingselever til Vandets dag. 

Til vandets dag skal de inviterede elever bl.a. arbejde undersøgelsesbaseret og først og fremmest lære at "prøve sig frem". Omdrejningspunktet i undervisningsforløbet bliver, hvordan man kan "flytte og styre" vand på forskellige måder. 

Undervisningsforløbet består i en opgave, hvor eleverne i små grupper hjælpes med at løse et fælles projekt, hvor målet er et flytte så meget vand som muligt fra A til B. Grupperne flytter først vandet med håndkraft fra A til B - altså en motionsopgave som gør dem aktive. Derefter skal de flytte vand på en mere smart måde med lavenergipumper, som flytter vandet hurtigere. Opgaven bærer hermed præg af samarbejde, konkurrence og "hjernegymnastik".

Undervisningsforløbet skal give indblik i arbejdsgangen og måden, hvorpå man arbejder - både "hoved og hænder" -  indenfor en karriere efter erhvervsuddannelserne.  

Til aktiviteten anvendes fem kuffeter med hands-on VVS-teknologi. Disse skal indeholde materiale til 5 arbejdsstationer, som deltagerne kan bruge. Kuffeterne indeholder værktøj, rør, bøjninger, pumper, ventiler mm., så eleverne kan bygge installationer, der kan flytte vand.


27. Vandets vej
Kontakt

kla@herningsholm.dk
25424505


Projektejer
Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier
Top
Cookies Ja / Nej