22. Mindre frafald på grundforløb i Herning

  • 22. Mindre frafald på grundforløb i Herning

Projektbeskrivelse
Vi vil på Herningsholm Erhvervsskole fremarbejde med en strategisk udviklingsmodel, som skal sikre fokus på trivsel og fastholdelse under grundforløbene på tømrer- og de merkantile uddannelser, der traditionelt har set betydelige frafald - særligt på de første uddannelsesår. Modellen består således af flere delelementer, hvor almene, faglige og personlige kompetencer udfordres. 

Modellen bidrager til at klargøre og lokalisere på hvilke områder eleven potentielt er udfordret og/eller har sin styrke. Ud fra denne modelanalyse, vil vi kunne udvikle og skræddersy et tilbud, som kan understøtte en indsats til at sikre elevens trivsel, og i det lys fasholde vedkommende på uddannelsen. 

Konkret vil udviklingsmodellen basere sig på 'scrreninger' for læsevanskligheder og talblindhed på udvalgte EUD-hold. Derudover nedsættes der parallelt en såkaldt 'klassemøderække' som består af undervisere, vejledere og en 'coach', hvor hver enkelt elev vurderes og rates alt efter observationer inden for den første uge på uddannelsen.

Nøgleord   fastholdelsetrivsel

 



22. Mindre frafald på grundforløb i Herning
Kontakt

lhj@herningsholm.dk
25424630


Projektejer
Herningsholm Erhvervsskole & Gymnasier
Top
Cookies Ja / Nej